Теоретичне заняття №1

  1. Характеристика туристичних серверів

Об’єднання глобальних обчислювальних мереж в Internet реалізовано з орієнтацією на технологію «клієнт – сервер».

Сам термін «клієнт – сервер» початково застосовувався до архітектури програмного забезпечення, яке описувало розподіл процесу виконання за принципом взаємодії двох програмних процесів, один з яких у цій моделі називався «клієнтом», а інший – «сервером».

Сервер – програмне забезпечення, яке одержує запити від клієнта й відправляє йому інформацію. Як правило, програма-сервер виконується на іншому комп’ютері. Комп’ютер, на якому виконується серверне програмне забезпечення, також називається сервером.

Існують типи серверів – файлові, баз даних, додатків, – відмінності між якими визначаються ступенем розподілу функцій обробки даних між сервером і клієнтом таким чином, щоб забезпечити максимальну продуктивність системи.

В Internet використовуються всі вищеперелічені типи серверів, але одним із ключових є Web-сервери на яких розташовуються Web-сторінки та Web-сайти.

Останнім часом значного розповсюдження в мережі Internet набули різноманітні сайти (сторінки), на яких узагальнена інформація про становлення і розвиток туристичної індустрії в Україні і світі, підприємства, які пропонують туристичні послуги (туристичні фірми, заклади розміщення, транспортні організації тощо).

Найбільшого значення серед даних сайтів мають Internet-портали.


Туристичний Internet-портал – крупний сайт, що пропонує відвідувачу різноманітні послуги (пошук турів, замовлення квитків, пошук готелю тощо), і містить різноманітну інформацію з туристичної тематики (описи країн, перелік фірм, відгуки туристів, погода, курси валют, різні довідники тощо) (табл. 3.2).


Дані портали характеризуються достатньо високою відвідуваністю, тому багато крупних підприємств сфери сервісу розміщують на них свою рекламу.

Загалом Internet-портали в межах туристичної галузі мають переваги в порівнянні з іншими засобами розповсюдження інформації, а саме:

  • можливість оперативного розміщення та пошуку інформації;
  • масштабна, цілодобова, ефективна і порівняно дешева реклама;
  • значна економія коштів при використанні електронної пошти в процесі взаємодії з іноземними і вітчизняними партнерами;можливість своєчасно отримувати інформацію про нові тури, знижки.

Таблиця 3.2

Туристичні Internet-портали України

Сайт порталу Основна характеристика порталу
http://www.all-tours.com.ua/ Туристичний Інтернет-магазин, можливість вибору та замовлення турів, сервісна підтримка
http://www.gdetur.com/ Інформація про тури, їх пошук і замовлення, надання інформації про туристичних операторів і агентів по Україні
http://www.otpusk.com/ Якісна технологічна система пошуку турів, інформація про країни, функціональний каталог туристичних фірм України, додаткові послуги (бронювання авіаквитків)
http://www.tau.org.ua/ Туристична асоціація України, метою є об’єднання зусиль працівників туристичної та суміжних галузей для спільних дій щодо захисту своїх законних прав, задоволення професійних і соціальних інтересів, сприяння розвитк туризму в Україні
http://www.tourua.com/ Пошук турів за різними типами і видами туризму, сервісна підтримка, інформація про туристичних операторів і агентів, постачальників туристичних послуг. Особливістю порталу є наявність “Конструктора турів”.
http://turistua.com/ Туристичний портал, що містить всю необхідну інформацію для туризму і відпочинку: тури, що “горять”, путівки, білети, готелі, товари для туризму, новини туризму. Додаткові послуги: бронювання і замовлення квитків, інформація про готелі, погоду і клімат у різних країнах світу, відгуки клієнтів, національна кухня та традиції, визначні пам’ятки тощо.
http://www.turne.com.ua/ Пошук турів, новини туризму, опис країн, цінові пропозиції
http://www.turmir.com/ Соціальна мережа мандрівників: інформація про відпочинок і туризм, пошук турів, відгуки клієнтів, можливість пошуку попутчиків.
http://www.turbaza.com.ua/ Пошук турів, можливість оформлення підписки на інформацію від різних туристичних фірм України про оновлення їх асортименту
http://www.ukrainetour.in.ua/ Інформація про послуги українських туристичних операторів, внутрішній та в’їзний туризм
http://www.ukrtravel.net/ Українська туристична мережа – пошук турів, інформація про них, новини туризму, рейтинг туристичних фірм і їх послуг, пошук попутчиків
http://www.tour.crimea.com/ Туристичний сервер Криму, портал, що містить інформацію про відпочинок у Криму, різні типи турів у районах Криму
http://www.tourism.crimea.ua Офіційний Інтернет-сайт Криму “Крим туристичний”
http://www.crimea-skl.info/ Портал “Санаторно-курортне лікування”, інформація про санаторії і профілакторії Криму, показання та протипоказання
http://www.greentour.com.ua Спілка сприяння сільського зеленого туризму України, рейтинг українських садиб, інформація про них за регіонами

Незважаючи на велику кількість різних інформаційних туристичних сайтів і порталів, жодний з них не є досконалим, хоча й містить досить великий обсяг інформації.

Серед основних недоліків можна визначити:

  • дублювання інформації інших сайтів, особливо новин туризму;
  • застарілість даних і пропозицій турів;
  • обмежена можливість вибору з існуючих пропозицій;
  • значна завантаженість рекламними лінками, баннерами і спамом;
  • деякі сайти є неповністю розробленими і не містять жодної інформації за певними розділами тощо.

Не зважаючи на це, наявність більшості з перелічених сайтів є можливим за рахунок існування налагоджених взаємозв’язків між різними суб’єктами туристичного ринку, які надають інформацію про свої послуги і продукти, можливості їх замовлення і бронювання.

Негативним можна відмітити той факт, що більшість регіонів України, у тому числі Запорізький регіон, який має значний туристичний і ресурсний потенціал, недостатньо використовує ресурси Internet для пропозиції своїх послуг, в порівнянні з іншими регіонами, що мають власні спеціалізовані інформаційні портали (Автономна Республіка Крим, Львівська, Закарпатська, Рівненська, Одеська і інші області).


Страницы: 1 2 3